سید محمدحسین سید محمدحسین ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 2 روز سن داره

هدیه ی مهربان ترین

روزگار غریب

1392/12/4 14:52
نویسنده : مامان پسرها
401 بازدید
اشتراک گذاری

روزگار غریبی است پسرها!

روزگاری که مردم هر روز و هر لحظه بیشتر و بیشتر در سردرگمی و پوچی فرومی روند و دوای دردشان را نمی دانند. دوای دردشان را نمی خواهند. دوای دردشان را نمی شناسند.

روزگاری است که در آن، آن چه شنیده ای را به چشم می بینی. گرمی آتش کف دست را حس می کنی.

کاش ما تغییر کنیم. کاش سرنوشت ما تغییر کند. کاش این ندبه ها سقف آسمان را بشکافد و فرشته ها را بی تاب کند. کاش روزی برسد که پدربزرگ بتواند بی دردسر برای منتظران و سحرخیزان صبح های جمعه نان بخرد. کاش ما فقط به اندازه چند دقیقه دیر رسیدن نان هایمان صبور شویم....

پ.ن ۱: دلم گریه می خواهد. وقتی پدرم را سر صف نان هل می دهند، وقتی ناسزا نثارش می کنند،... به جرم خریدن چند نان بیشتر برای صبحانه دعای ندبه؛ و این چیزی است که هفته ها تکرار می شود.

پ.ن۲: اشک امانم نمی دهد وقتی می بینم در این دنیای پر از سیاهی، سیاه پوستان مسلمان را وحشیانه می کشند به جرم یک باور. به جرم ایمان به آخرین فرستاده خدا.

پ.ن: اگر ما قدر ندانیم، اگر نعمت ولایت را نشناسیم، اگر حق خون های ریخته شده به پای ارزش هایمان را به جا نیاوریم، معلوم نیست سرنوشت فرزندان ما فقط ناسزا شنیدن باشد!

سرنوشت جهان بماند، دل پرخون امام زمان مان (علیه السلام) بماند.....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

شاكرد قديمي
4 اسفند 92 18:28
سلام ببخشيد كه يه سوال بي ربط مي برسم الان جرا امام زمان ظهور نميكنن؟يعني اكه ما جيكار كنيم به ظهورشون كمك كرديم? راستي خيلي خوشحالم كه شما را دوباره يافتم معلم قديمي من
مامان پسرها
پاسخ
سلااااام! وای واقعا تو شاگرد من بودی؟ چه حس جالبی دارم الان. زود باش بگو اسمت چیه؟ عزیز دل! اول از همه باید امام مون و جایگاه ایشون رو بشناسیم تا بعد بتونیم به وظایفمون عمل کنیم. اول از همه انجام واجبات و ترک محرمات. بعد دعا برای فرج و سلامتی ایشون. البته این حاصل نمی شه مگر با همون معرفت و شناخت درست نسبت به ایشون. و بعد باید تو هر جایگاهی هستیم سعی کنیم زمینه ظهور ایشون رو با ایجاد معرفت در بقیه فراهم کنیم. می دونی چرا ایشون ظهور نمی کنن؟ چون تا وقتی بشریت به اون رشد عقلانی نرسیده که بتونه از امام پیروی کنه حضور ایشون فرقی با حضور سایر ائمه علیهم السلام نداره. باز همون قصه های غربت و تنهایی و شهادت تکرار می شه. اما ایشون قراره جهان رو وارد یک مرحله تکاملی جدید کنن. برای این کار باید بشه حداقل مدعیان انتظار و یاریشون حساب کنن؟
نیلوووووووو
4 اسفند 92 20:21
سلام، آغا ما هر چی توو پست قبل نوشته بودیم و عشق نثار این گل پسرا کردیم پرید حالا این بوسه ها برای خودت و پسر جونیا ، اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان بحق محمد و آل محمد و عجل فرجهم
مامان پسرها
پاسخ
سلام نیلو جونم! ممنون عزیز! آره انگار نظرگذاشتن ها ایراد داشت.
زینب م
4 اسفند 92 21:16
دل گیرتر از همه آن امامی است که فراموشمان نمیکند هر روز هر لحظه اما چه سود که ما فقط شنیده ایم نمک طعامتان را از ما بخواهید و بعد گرفتن فراموش میکینیم تضرع هایمان را برای یک مقدار نمک و یادمان میرود که لطف چه کسی بوده که هستیم و زندگیمان مزه دارد حتی به اندازه ی آن نمک... بماند که چشم هایمان فرا تر از سفره مان نمیرود و برایش کمبود واسطه ی فیض بیمعناست... بدجوری درگیرم این چند وقته با خودم درگیر فکرهایی که باید میکردم و نکردم چه رسد به اعمال کم نت آمدنم هم شاید از همین جهت باشه دعا کن برای دلم بلکه به واسطه ی مادر سادات بودنت دل ما هم روشن بشه...
مامان پسرها
پاسخ
عزیز! محتاج دعا هستم. چقدر خوب گفتی. اصلا نظر تو خیلی بهتر از یادداشت منه!
زهرا رقیب
5 اسفند 92 20:53
چه داریم غیر از افسوس و دعا برای فرج واقعا روزگار غریبیه،خدا کنه خودمون (خودمو میگم)عامل غربت بیشتر نشیم حدالاقل ممنون بابت یادآوری این غربت
مامان پسرها
پاسخ
خدا کنه!
هم اندیش
5 اسفند 92 22:32
غم دوری خیلی سخته اینروزا گاهی میشینم با خودم فکر میکنم مولام ظهور کرده بودن دنیا چطور بود؟ فکر میکنم مولام ظهور کرده بودن تربیت من چقد تغییر داشت..... وای .. زینب داغ مو تازه کردی اینروزا وقتی ال یاسین میخونم با خودم فکر میکنم یعنی من میتونم حین تقوم حین ترکع و تسجد حین تهلل و تکبر رو میبینم زمانی که مولام نماز میخونن و من نگاهش میکنم مث وقتی رفتم بیت مبهوت اقا شدم وقتی نشستن و اذکار بعد نماز شون رو خوندن!!! خدایا .........
مامان پسرها
پاسخ
متی ترانا و نراک... اترانا نحف بک و انت تأم الملأ.... و نحن نقول الحمدلله رب العالمین.
خاله زهرا
6 اسفند 92 19:12
زينب ، از اول امروز با يه اس ام اس مامان و بعدم با اين پست تو گريه و بغض امونم نميده،بميرم براى بابام ، اعصابم بهم ريخت ، بميرم بيشتر براى آقام ، زينب ، اين نگاه رو كه اعمال بد مردم آقا رو ناراحت ميكنه و بيشتر بايد براى اون ناراحت بود رو خيلى دوست دارم ولى تازه دارم بهش فكر ميكنم ، واقعاً هيج وقت براى رفتار بد خودمون و مردم اينطور نگاه نكردم
مامان پسرها
پاسخ
الهی من فدای تو بشم خواهرم! منم این هفته دیگه خیلی اعصابم خرد شد. بعد فکر کردم من که برای بابای خودم این جوری ناراحتم باید برای امام زمان که پدر همه مون هستم چجوری ناراحت باشم؟ خدا ما رو بی درد نکنه!
زینب
6 اسفند 92 22:36
بی نهــــــــــــــایت غم بار بود! من هم سیر غصه م از ناراحتی برای شأن یک پدر شروع شد بعد رسید به حرمت مراسم دعای ندبه و بزرگتر از اون غربت "امام" عصر و زمانمون و دلگیرم از خودم زیــــــــــــــــــــــاد
مریم....
6 اسفند 92 23:04
مامان پسرا سلام. خیلی عالی بود دستتون درد نکنه.کاش شب و روزمان اضطرار باشد و اضطرار. اضطرار نداشتن درمان دردها و.... "برنامه یکشنبه های سمت خدا با حضور آقای عالی در مورد معرفت و اضطرار نسبت به امام زمان شروع شده است . این سیر سخنرانی با لحن شیرین و گیرای آقای عالی را از دست ندهید. البته ببخشید که پررویی کردم و این پیشنهادو به شما دادم.
مامان پسرها
پاسخ
سلام عزیز! اختیار داری. ممنون! فقط متأسفانه من خیلی راحت نمی تونم با بچه ها تلویزیون ببینم. اون ساعت پخش سمت خدا هم ساعت نهارشونه. دیگه خیلی کم ممکنه موفق شم یه حرفایی رو اون وسط بشنوم. بیشتر شنبه ها رو اصرار دارم ببینم تازه اونم آخرش درست نمی شه!
زهرا مامان
7 اسفند 92 22:17
سلام مامان پسرای عزیزم راست میگی! منم چند شب پیش بنا به توصیه ای که این روزها دوستان گفتند و اینکه قبل از خواب، چند لحظه ای رو با آقامون خلوت کنیم این کار رو انجام دادم و برای غربت مولامون گریه کردم و چقدر دیدم که خودم -از همه بیشتر خودم- غافلم. و بعد هم دیدن کشته شدن مسلمونا فقط به جرم مسلمونی... ممنونم از شما... باید یاداوری کنیم اینها رو تا یادمون نره. و در آخر هم از اونجایی که بیش از حد بابایی هستم برای پدرتون خیلی خیلی ناراحت شدم. خداوند ان شالله عمر با عزت به ایشون عنایت کنه. اللهم عجل لولیک الفرج...
مامان پسرها
پاسخ
الله عجل لولیک الفرج....
مامان علیرضا
14 اسفند 92 6:53
سلام چیزی نمیشه گفت جز اللهم عجل لولیک الفرج البته کاش فقط همین یه جمله از ته ته دلم باشه اونوقته که ذکر نیمه شبی دفع صد بلا بکند و چه بلایی بزرگتر از غربت مولا و بی کسی عاشقاشون
مامان پسرها
پاسخ
علیک سلام! الله عجل لولیک الفرج