سید محمدحسین سید محمدحسین ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 14 روز سن داره

هدیه ی مهربان ترین

هنر مادر بودن

1392/11/23 11:46
نویسنده : مامان پسرها
1,309 بازدید
اشتراک گذاری

برای این که مادر خوبی باشی،
باید نقاشی بلد باشی. نه برای این که به بچه یاد بدهی یا به جایش نقاشی بکشی. برای این که بتوانی کنارش بنشینی و نقاشی کنی و پا به پایش لذت ببری.
باید بتوانی با گل و خمیر مجسمه بسازی.
باید بازیگر خوبی باشی. باید برای تربیت بچه ها بتوانی بعضی وقت ها فیلم بازی کنی. حتی باید فن بیان بلد باشی. بتوانی خوب حرف بزنی. زیبا کتاب بخوانی.
باید قصه گو باشی. از هرچیز و هیچ چیز قصه بسازی.
باید بتوانی شعرهای من درآوردی با قافیه های کج و کوله بگویی.
باید بتوانی هر جمله و هر شعری را (حتی همان شعرهای کج و کوله را) با آهنگ های من درآوردی ات جذاب کنی.

خلاقیت لازمه مادری ست.

علاوه بر تمام این ها باید بدن ورزیده ای داشته باشی. برای کشتی گرفتن. برای برف بازی. برای دروازه بانی. برای تحمل وزن یک بچه موقع تمام حرکات نماز. برای اسب بازی و کولی دادن، برای دنبال بازی.

مادری هنر است.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

زینب
23 بهمن 92 13:42
احسنت. در هنرهای لازم و پیش نیاز مادری همین بس که با یک "انسان" سر و کار داری و ساختن روح پیچیده او با توست. واقعا که همه اینها ربطی به سواد آکادمیک هم نداره مادری سراغ دارم تا سوم راهنمایی بیشتر درس نخونده ولی تمام این هنرها رو به اضافه روان شناسی و مشاوره رو به خوبی هرچه تمام تر بلده. چقدر یاد پست مهد کودک خودم افتادم... اینکه همه اینها لازمه مادری هست ولی شرایط امروز جامعه مون ایجاب می کنه که مادران هنوز هم به هنرها و مهارت های بیشتری مجهز باشن.
مامان پسرها
پاسخ
جمله اولت واقعا لب کلامه. در این که چیزهای زیادتری نیاز هست شکی نیست. مثلا می خواستم یه جوری بین هنرهای چندگانه و مادری ارتباط برقرار کنم. احتمالا نثرم رسا نبوده. البته آخرش هم به یاد پیلاتس و اوضاع خراب خودم اون ورزیدگی رو اضافه کردم.
خاله زهرا
23 بهمن 92 15:46
حسين كتاب هاى سارا رو به سبك هاى مختلف مثلا اپرا و اينا ميخونه ، جديداً هر وقت من ميخوام براش بخونم ازم ميگيره بدو ميره پيش باباش ميده اون براش بخونه ، يا اگر باباش نباشه ازم ميگيره ميگه بابا بابا
مامان پسرها
پاسخ
تصورش خیییلی بامزه اس. محمدحسینم همین طوره. یه مدت نمی ذاشت من براش قصه بگم. می گفت شما بلد نیستی! از بس باباش قصه های سورئال فانتزی براش می گه! کلا حس خوبی نیست! [آیکون یه مامانی که به بابای بچه حسودی می کنه!]
پرواز آسمانی
23 بهمن 92 18:52
یا ابالفضل! این آخری رو دیگه کجای دلم بزارم! من یک گِرَم هم نمی تونم بلند کنم گفته باشم
مامان پسرها
پاسخ
خیییلی خندیدم! مگه شانس بیاری بچه هات مثل پسرای من نباشن. همین! دلداری دگه ای از دستم برنمیاد!
به خاله زهرا
23 بهمن 92 18:52
زهرا خداییش به حسین آقا اصلا نمیاد
مامان پسرها
پاسخ
باور کن بدون هر نقشه قبلی صرفا حدسیدم!
زینب م
23 بهمن 92 19:08
برای مادری باید تربیت شد تا بتوان تربیت کرد ای کاش یه مقداری هم در گیر و دار اینهمه وزر و وبالی که واسه اونور آب رو دوشمون انداختیم یذره هم میگشتیم یه جایی رو پیدا میکردیم چند واحد تربیت میگذروندیم...
مامان پسرها
پاسخ
آی گفتی! گل گفتی!
زهرا مامان
23 بهمن 92 23:15
سلام مامان پسرای عزیزم من یاد این حرفهای یکی از استادام افتادم که وقتی به ایشون گفتم مادر شدم بهم اینا رو گفتن: "باید به یکدیگر نعمت های عظیم خدا را یاد آوری کنیم و این بزرگترین خدمتی است که می توانیم به یکدیگر داشته باشیم،همین توجه بسنده است. کودک بسیار لطیف است و والدین با بردباری فراوان مراقب باشند این گوهر بسیار لطیف و ظریف غبار کژی ها و خود خواهی های ما را نگیرد و چونان امانت خدا در نزد ما نگهبان آن باشید و اجازه دهید بر پایه ی سرشت خدادادی خود زندگی کند و خودتان را از طریق او تربیت کنید!!!!!!و رشد دهید .آنگاه از یک سرپرست و مادر اعتباری و زیست شناسی به یک مادر معنوی و باطنی و روحی تبدیل خواهید شد. کودک باید در آزادی مطلق تا سن 7 سالگی زندگی کند و تنها باید مراقب باشید آسیب جسمی و روح نبیند. به هیچ روی جلوی کنجکاوی های او را نگیرید و هیچ یک از پرسش های او را سانسور نکنید و در همه حالت با لبخند و توجه با او برخورد نمائید."
مامان پسرها
پاسخ
ممنون عزیزم که این حرف های ارزشمند رو برای من هم نوشتی. خدا کمک کنه عامل باشیم.
مامان علیرضا و حسین
24 بهمن 92 10:18
وای دقیقا. به تواناییهای جسمی توانایی راهپیمایی بردن را هم اضافه کن فکر کردم فقط خودم برا بچه ها شعرای من درآوردی در می یارم و می خونم! حالا یه شعر من درآوردی ام تو فامیلمون دهن به دهن چرخیده و جدیدا دیدم هر کی بچه داره همون شعر رو با تعویض اسم بچه برا بچه اش می خونه! احتمالا فکر کردن من از کتابی جایی برداشتم! شاید هم نمی دونن از من شنیدن!
مامان پسرها
پاسخ
خیلی خوب بود!
مامان علیرضا و حسین
24 بهمن 92 10:20
وای یادم رفت چرا اومده بودم! اومدم بگم کاملا با چایی خوردن و حرف زدن و قال گذاشتن بچه ها تو حیاط موافقم! شما که تهران می یای سرت شلوغه. هماهنگ شیم ما وقتی می یاییم قم همدیگه رو حرمی جایی ببینیم. نمی دونم اگه موافقی البته.
مامان پسرها
پاسخ
بله که موافقم دوستم! سعادتیه دیدار شما!
مامان آریا
24 بهمن 92 11:49
واقعا همین طوره زیباترین هنر ها همین مادری کردنه چه زیباست
هم اندیش
25 بهمن 92 13:47
سلام بر رفیق شفیق دلتنگتان بودیم چقد این مطلبت دغدغه و فکر اینروزای من بود و دااشتم رو توانییم کار میکردم و میگفتم یه مادر باید همه فن حریف باشه! فعلا باید اماده سازی کنم خودمو تا بعدتر ها که خدا هدیه بهمون داد اماده باشم مامان خوبی هستی بهت تبریک میگم خوشبحال محمد حسین و سید علی! ببخشید پیشوند سید رو برا محمد حسین نیوردم اما نمیدونم این لفظ سید بدجور به اسم علی میاد و چسپیده بهش یا مثلا هرچی چیشوند و پسوند برا مشتقات اسم علی میارن اما هیچ کدوم خود علی و علی اکبر نمیشه!! (بلاحره یه جوری باید نشون بدم پدرم امیر المومنینه!) الهی محبت ما را به این خاندان بیشتر کن....
مامان پسرها
پاسخ
الهی آمین!
زینب مذکور
25 بهمن 92 16:01
نیلوووووووو
26 بهمن 92 12:13
سلااااااام بابا هنرمند، ای هنرپیشه، ای سوپراستار! ای آفتاب بالانس خوش بحال پسرا با این مامان همه فن حریفشون، دعا کن در موقعش منم یه مامان نمونه مثل خودت بشم، یه مامان تمام عیار
مامان پسرها
پاسخ
سلااااااااام نیلوی عزیزم! خوبی؟ ببین یک نکته انحرافی ظریفی تو این پست هستا. من نگفتم ابن هنرا رو دارما! صرفا هنر کردم و فهمیدم اینا لازمه!
فاطمه
26 بهمن 92 20:10
سلام راستش دخترم 2 سال و هشت ماهشه. اگه من کنارش نقاشی بکشم یا خمیر بازی کنم دیگه نمیکشه میگه تو باید بکشی من بلد نیستم.نمی دونم چیکار کنم؟
مامان پسرها
پاسخ
سلام عزیز! خب البته محمدحسین ما هم برعکس سیدعلی این طوریه. سعی کن نقاشی های حرفه ای نکشی. مثل خودش خط خطی کن. چیزای ساده بساز. بعدم وقتی چیزی می کشه اصصصصلا ایراد نگیر و اصلاحش نکن. برعکس تشویقش کن تا اعتماد به نفس پیدا کنه.
زندگی
17 خرداد 93 6:46
مامان پسرا جوووون! من چکار کنم حالا؟چند روز بود که همش تو فکر این بودم جه نقاشیم زیر صفره!در حد خونه و کوه و درخت اول دبستان!!! همش فکر میکرطم چطور نقاشی کودکانه یاد بگیرم ...امروز خدا منو اورد اینجا تا ببینم که واااقعا باید یاد بگیرم! چکار کنم مامان پسرا جون؟مددی لطفا! کتاب،سایت،هرچی...کممممک
مامان پسرها
پاسخ
زندگی جونم! سوء تفاهم نشه وا. منم نقاشیم تعریفی نداره. یعنی اگر وقتی می بود و می شد دوست داشتم یاد بگیرم که نشد. اما جدا توصیه می کنم یه کمی بری تو فازش قبل از بچه دار شدن. شاید نگاه کردن دقیق تصویرسازی های مجلات و کتاب های کودکان کمک کننده باشه.