سید محمدحسین سید محمدحسین ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 8 روز سن داره

هدیه ی مهربان ترین

تناسب ارزش ها!

1392/11/10 11:54
نویسنده : مامان پسرها
967 بازدید
اشتراک گذاری

دیروز رفتم نمایشگاه کتاب قم و با پولی که مادرشوهر عزیزم به مناسبت تولد پیامبر بهم داده بودند برای پسرها کلی کتاب گرفتم.
این کلی که میگویم یعنی دقیقا ۴۱ عدد کتاب، سه پازل، دو سی دی انیمیشن و سرود ایرانی، چند تا کارت بازی، یک تقویم کودکانه ، چند تا چرخانه و یک پوستر برای اتاقشان.

 

درست است که در نمایشگاه، کتاب ها با تخفیف عرضه می شدند اما من برای خرید هر کتاب، بعد از گذراندن مراحل تأیید محتوا و تصویر سازی و نویسنده و ناشر، به گزینه بسیار مهم قیمت هم توجه می کردم. به هر حال در این اوضاع گرانی کاغذ، قیمت کتاب ها عجیب رشد کرده.

جالب این که بعد از رسیدن به خانه، وقتی حساب و کتاب کردم، دیدم قیمت تمااااام این اقلام فرهنگی، اندازه قیمت شلواری است که دو شب قبلش برای سیدعلی گرفته بودم. (تازه دو سه تومان کمتر شد که آن را هم بابت پول پارکینگ و خوراکی برای محمدحسین پرداخته بودم.)

واقعا به حال خودم و آن روح و روانی که پای چک کردن قیمت تک تک کتاب ها گذاشته بودم، تأسف خوردم.



پ.ن: دیشب یادم افتاد توی نمایشگاه یک عکاس از محمدحسین که داشت کالسکه خودش رو هل می داد، خوشش اومده بود. گشتم و عکسش رو پیدا کردم. ولی هنوز موفق نشدم آپلودش کنم.

اینم عکس:

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

نیلوووووووو
6 بهمن 92 16:48
آخ که من عاشق کتاب کودکم خوش بحالشون دلم خواست
مامان آریا
7 بهمن 92 13:08
آفرین چه کار خوبی منم عاشق کتابم - عاشق به معنای واقعی
مامان پسرها
پاسخ
عشقت زیاده باد!
خاله زهرا
7 بهمن 92 21:19
٤١ كتاب با اووووووون همه چيز، بعد همش غر بزنيد بگين گرونيه ، والا
مامان پسرها
پاسخ
خب گرونیه دیگه! ببین برای یک شلوار چقدر پول دادم!!! ولی انصافا تخفیف نمایشگاه خوب بود. چون خودمم فکر نمی کردم این قدر کتاب خریدم. از بس که ذوق داشتم و تند تند کتاب بر می داشتم.
مامان علیرضا
9 بهمن 92 15:44
سلام مبارکه 41 کتاب؟؟؟؟؟؟؟؟ ماشاله اونوقت ، وقت میکنی همش رو بخونی براش وقت کردی ازشون عکس بگیر بزار
مامان پسرها
پاسخ
سلام عزیز! اتفاقا موقع نوشتن پست خیلی یاد شما بودم. راستش یک سریشو من نباید بخونم چون مال سیدعلی هستن که خودش می خونه. یعنی راستش دیگه مصیبت داریم سر این که کتاب کم میاره برای خوندن. اگه خدا بخواد فردا می خواهیم بریم کتابخونه عضو شیم. از کتابا عکس بذارم یعنی؟
مامان ابوالفضل♥●•٠·˙
10 بهمن 92 2:00
چه پوستر قشنگـــــــــــــی . چه مادر شوهر خوبـــــــــــــــــی. چه مـــــــــــامان گلــــــــــــــــــــــــــــی. خوشبحالتون اینجا که یه نمایشگاه درستو درمون نمیذارن. و چه گل پســـــــــــــــــــــــــــــــرای ماهـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی. عکسو یادتون نره لطفن.
مامان پسرها
پاسخ
عزیزم! ممنون از نظر لطفت. مدرشوهر رو خوووب اومدی. دعا کن بتونم واقعا خوب باشم.
مامان علیرضا
10 بهمن 92 6:44
ماشاله به این پسر کتابخون آفرین ازمادری مثل شما کمتر از این هم انتظار نمیرفت اره گلم گفتم نوشتن لیست این همه کتاب سخته ازشون عکس بگیری که راحت باشه البته فکر نکنم اینجا راحت پیدا بشه قبلی ها هم هنوز یافت نشده دور بر من فقط دو تا شهر کتاب هست ک ه تک و توک کتاب های با موضوضع مذهب میارن راستی قبلی ها رو برام تو وبلاگ گذاشته بودی؟ الان هرچی فکر کردم یادم نیومد کجان
مامان پسرها
پاسخ
الهی! کاش می دونستم کدوماشو دوست داری برات می گرفتم. البته اگه یک سرچی کنی سایتای فروش اینترنتی هستا. یکی شو قبلا دیده بودم. اگه پیداش کردم برات آدرسشو می ذارم. لیست کتابا رو هم تو کامنتای همین جا برات نوشته بودم عزیز!
زینب
19 بهمن 92 12:26
سلام مامان گلی عزیز چند روزه حضورت کمرنگ شده نگران شدم. یه خبر ان شالله خوش از حال و احوالت بده و بگو که نبودنت اشتغال به خیر بوده.
مامان پسرها
پاسخ
سلام زینب عزیز! بد به دلت راه نداشته باشه خانوم گل! یه کاری داشتم که باید فشرده انجام می شد. بعدش هم یکی از اقوام فوت کرد، درگیر مراسماشون بودیم خارج از قم! انشاءالله به زودی هستم در خدمتتون!
زینب
20 بهمن 92 14:34
الهیــــــــــ تسلیت می گم. ان شالله که همجوار رحمت حق باشند و بقای عمر خودتون و خونواده محترم باشه.
مامان پسرها
پاسخ
ممنون عزیزم! خدا رفتگان شما رو هم قرین رحمتش کنه.
بنت العنب
11 اسفند 92 9:51
سلام مامان زینب گل آقا من یه سوال دارم این کالسکه رو از کجا خریدین؟ و چند؟ اخه من خیلی وقته دنبال همچین کالسکه ای ام برا علی و پیدا نکردم
مامان پسرها
پاسخ
سلام فاطمه جان! خوبی؟ علی آقا خوبه؟ اولا که قابل شما رو نداره دوستم. بعد این که من این کالسکه رو دو سال پیش از میلاد نور به قیمت ۱۵۰ تومان ابتیاع نمودم ! طبقه زیر همکف. نمی دونم الان هم هست یا نه.
بنت العنب
12 اسفند 92 8:01
شکرخدا بسیار بسیار ممنون چرخش براش بچرخه
مامان پسرها
پاسخ
خواهش می کنم عزیز! نمی دونم چرا به این اصطلاحی که گفتی آلرژی پیدا کرده ام!
زندگی
17 خرداد 93 6:30
سلام مامان پسرا جون:-) میدونم خیلی گذشته ولی چکنم دیر رسیدم به گوهر مقصود... میشه بگید موقع خرید کتاب به چه چیزی از تصویر یا ناشر! دقت میکنید؟تصویر فقط،اسلامی باشه کافیه؟میشه بیشتر راجب این نکات خرید بگید؟من عید امسال واسه بچه های فامیل کتاب خریدم الحق که سخت بود و نایاب تو اهواز!
مامان پسرها
پاسخ
سلام عزیز! در مورد ناشر که خب آدم بعد از مدتی گشت و گذار تو دنیای نشر، حالا تو هر حوزه ای، ناشرهای خوب دستش میاد. اون هایی که معلومه برای گزینش و چاپ کتاب هاشون فکر و معیار داشتن. یا خلاقیت و به روز بودن براشون مهمه. در مورد تصویرسازی من خیلی دید تخصصی ندارم. فقط از روی ذوق شخصیم به جذاب بودنش برای گروه سنی مخاطب دقت می کنم. رنگ هاش. اگر برای بچه های کوچیکه خیلی مفهمومی نباشه. نثر کتاب برام مهمه که اون هم باید متناسب با سن مخاطب باشه. اگر برای کودکه باید با گنجینه واژگان کودک تناسب داشته باشه. اگر کتاب ترجمه باشه حتما تو نکات سبک زندگی ایش (!) دقت می کنم. مثلا یه سری کتاب ها هستن زندگی خانوادگی اصلا توشون معنا نداره. یا حیوانات خانگی براشون پررنگن یا ... و یک نکته مهم تندخوانیه. خیلی وقت ها موقع خرید کتاب رو تورق می کنم. اگر کوتاه باشه کلش رو تندخوانی می کنم. اگر نه، سعی می کنم کلیتش دستم بیاد. خوبی کتاب های کودک اینه که عموما کوتاهن و می شه این کار رو درباره شون انجام داد.