سید محمدحسین سید محمدحسین ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 4 روز سن داره

هدیه ی مهربان ترین

جشن لا اله الا الله

1392/10/9 17:17
نویسنده : مامان پسرها
5,442 بازدید
اشتراک گذاری
 

دیروز محمد حسین ما سه ساله شد. البته به سال قمری. و ما جشن کوچکی برایش گرفتیم. جشن لا اله الا الله. چون تو ایام حزن اهل بیتیم، زیاد مفصلش نکردیم. در حد بستنی خوردن و بادکنک بازی.
اما کاملا برای محمد حسین پررنگ شده بود. جوری که شب پای تلفن به بابا جونش می گفت جشن گرفتیم.

حس خوبیه این که مسلمان زاده ای داره زمین رو با گفتن لا اله الا الله خودش سنگین می کنه. هر چند کودکانه و مبهم این ذکر رو بگه.

پ. ن: بادکنک بازی!
آی کیف می ده! یعنی کودک درونتون فعال می شه و کلی می خندین و انرژی مثبت می گیرین.
ما این جوری بازی می کنیم که چهار تایی دو تا بادکنک بر می داریم. قانون بازی اینه که نباید بادکنکا بخورن زمین. همین! ولی خییییلی هیجان انگیزه. می تونید تعداد بادکنک ها رو کم و زیاد کنین و اصلا از جو دادن به قضیه غافل نشین که بسییی مهمه! آآآی نخوره زمین! بدو بگیرش! آبیه آبیه! زرده رفت اون ور! و.... آقای بابا معمولا چون خسته ان یا میشینن یا حتی دراز می کشن. منظور این که می شه در ورژن معلولین (دور از جون!) هم اجراش کرد.

پ.ن ٢:
امام جعفر صادق ـ علیه السلام ـ فرمودند: وقتی كودك به سن سه سالگی رسید، از او بخواهید كه هفت بار عبارت «لا اله الا الله» را بگوید. سپس، او را به حال خود وا گذارید تا به سن سه سال و هفت ماه و 20 روز برسد. در این هنگام، به او آموزش دهید كه هفت بار بگوید: «محمد رسول الله». سپس، تا چهار سالگی او را آزاد بگذارید. در آن هنگام، از وی بخواهید كه هفت مرتبه عبارت: صلی الله علیه و آله» را تكرار نماید. سپس تا پنج سالگی او را آزاد بگذارید. در این وقت، اگر كودك دست راست و چپ خود را تشخیص داد، او را در برابر قبله قرار دهید و سجده را به او بیاموزید، در سن شش سالگی، ركوع، سجده و دیگر اجزای نماز را به او آموزش دهید. وقتی هفت سال او تمام شد، به او بگویید كه دست و صورت خود را بشوید (در مورد وضو نیز بتدریج وضو گرفتن را بیاموزید). سپس، به او بگویید كه نماز بخواند. آنگاه كودك را به حال خود وا گذارید تا نه سال او تمام شود... در این هنگام، وضو گرفتن صحیح را به او بیاموزید و او را به نماز خواندن وادارید. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

طاهره
4 دی 92 14:58
عزيزم مبارك باشه. خيلي انرژي ميگرم از اتفاقاتي كه برامون مبنويسي. خدا گل پسرات روبراتونحفظ كنه
مامان پسرها
پاسخ
ممنون عزیز!
زینب
4 دی 92 16:00
خدا حفظش کنه ان شالله که تا آخرین لحظات زبانش جز به گفتن حق باز نشه. آخی ... بادکنک بازی ... دلم کشید ... یادم باشه یه بسته بخرم دارم می رم وطن با بچه ها بریزیم وسط
مامان پسرها
پاسخ
فقط شما همون ورژن کم تحرکش رو بازی کن لطفا! خوششش بگذره!
هم
4 دی 92 19:39
سلام چه کیفی داره این بازیه بچه که بودیم بازی میکردیم و پدرجانم مث بابای محمد حسین خوابیده با ما بازی میکردن... مرد هرجای زمان که باشد نان اور است و خسته از روزگار.... ابجی این جشن لااله الا الله همون جشنی هست که تو سه سالگی میگیرن؟ دربارش توضیح میدی؟
مامان پسرها
پاسخ
سلام عزیزم! آخ که با کامنتت دلم برای بابای عزیزم تنگ شد حسابیییی! بله خانومی! البته من ندیدم جایی جشن بگیرن. ایده خودمون بود. طبق اون روایتی که امام صادق علیه السلام میفرمایند در سه سالگی به کودک لا اله الا الله را بیاموزید تا هفت بار بگوید و بعد رهایش کنید.
هم اندیش
4 دی 92 19:40
اینم از اسممون که تو نظر قبلی کامل ثبت نشد! نظر قبلی مال خودمه
نیلوووووووو
4 دی 92 20:31
سلام، دلم جشن لا اله الا الله خواست خو پس من چی؟ یعنی کودک درونمان را آزاد کردیم اساسی خواهر جان
مامان پسرها
پاسخ
ما رسما از همین تریبون برای هفت ماه و بیست روز دیگه شما رو دعوت می کنیم برای جشن محمد رسول الله. صلوات الله علیه. خوبه؟
زهرا مامان
4 دی 92 21:20
سلام خانوم چه کار جالبی کردین. منم از وقتی اون روایتو خوندم منتظر چنین روزی هستم ان شالله، دختر منم به سن قمری روز میلاد حضرت زینب سلام الله علیها سه ساله میشه. میشه یکمی توضیح بدین، آیا شیوه خاصی برای آموزشش هست.؟
مامان پسرها
پاسخ
سلام عزیزم! خدا حفظ کنه گل دخترو. شیوه خاص که نه! فقط از صبح کم کم یادش دادم و شب خواستم هفت بار بگه. بعدم خوراکی و بازی.
نیلوووووووو
5 دی 92 0:35
عالیه من از همین لحظه شروع به ثانیه شماری میکنم بچه ها رو بچلون و ببوس از ته ته ته قلب و با آخرین قدرت ممکن
مامان پسرها
پاسخ
حتما عزیییزم!
زهرا رقیب
5 دی 92 14:22
ماشالله به گل پسر 3 ساله حسابی خوش گذشته پس
مامان پسرها
پاسخ
جای شما خالی!
طیما
5 دی 92 15:06
خوش به حالتون مبارک باشه
ددد@yahoo.co,
6 دی 92 13:02
جالب بود حتما نی نی دار شدم این جشنو واسش میگیرم
مامان پسرها
پاسخ
انشاءالله!
خاله زهرا
7 دی 92 15:30
عزيزم چقدر كيف كردين يادته تو اون خونه پاسدارنيه پنج تايى ميريختيم سر ده تا بادكنك كه نخوره زمين يا حتى تر واليبال معلولين با نخ به جاى تور و بادكنك به جاى توپ يادته ؟؟ مبارك باشه عزيزانم
مامان پسرها
پاسخ
آره دقیق یادمه. و اصلا من از همشون بیشتر ذوق می کردم چون نوستول هم شده بودم. هعییییی! دلم اون دوران رو خواست.
مامان فاطمه کوچولو
8 دی 92 10:51
سلام دوستم میشه بی زحمت حدیثشم در پیوست بذاری؟ ما که برا فاطمه جشنی نگرفتیم گفتم برا بعدی باشه
مامان پسرها
پاسخ
بله! حتما! انشاءالله برای بعدیا!
مامان علیرضا
10 دی 92 17:34
سلام اااااااااا پیغام من کو پس؟؟؟ راستش این حدیث قبلا خونده بودم ولی بعد که علیرضا بزرک شد بیادم رفت ممنون بابت یاداوری و کلا ممنون بابت نکات اموزشی مفیدی که مینویسی راستی پسر ما سه سال و 6 ماهشه نمیشه حالا هردوتاش رو با هم یادش بدیم؟؟؟؟؟؟؟ بعد یه سوال دیگه هم اینکه فقط همین کلمه رو بهش یاد میدین تکرار کنه یا در مورد مفهومش هم چیزی میگی؟؟؟
مامان پسرها
پاسخ
سلام عزیزم! عیب نداره. قضاشو به جا بیار حالا! این نی نی وبلاگ امروز قاطی بود. راستش نه زیاد چیزی نگفتم بهش. چون خیلی مفهومش سخته و برداشت شخصیم که خیلی هم قابل اعتنا نیست این بود که نباید زیاد واردش شد. فقط در حد همون یاد آوری یکی بود یک نبود، غیر از خدای مهربون هیچ کی نبود شاید خوب باشه.