سید محمدحسین سید محمدحسین ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 11 روز سن داره

هدیه ی مهربان ترین

مادر کافی

1392/5/29 9:32
نویسنده : مامان پسرها
420 بازدید
اشتراک گذاری

چند وقت پیش دوستی بهم زنگ زده بود و نگران پسر دوسال و نیمه اش بود که هنوز اسم شکل ها را بلد نیست. می گفت پسر دوستش که همسن پسر اوست و در خارجه هم زندگی می کند حتی فرق متوازی الاضلاع و ذوزنقه را می فهمد و حتی تر اسمشان را هم بلد است.

خنده ام گرفت راستش. از خودم که چه مادر بی خیال و شاید تنبلی هستم. که اسم شکل ها و رنگ ها و اعداد و حیوانات و صداهایشان را با محمد حسینم «کار» نمی کنم. که با یک سؤال ساده «که چی؟» خیال خودم و بچه ام را راحت کرده ام. با خودم می گویم وقتش که بشود دایره آبی را از سه گوش زرد تشخیص می دهد لابد. و موقع مدرسه رفتن حتما بلد است به اندازه کافی بشمرد. و بعدها فکر نمی کند شاید این گنجشک کوچک روی درخت دارد پارس می کند.


خوبی اش به این است که وقتی داری به زور سر پسر کوچولویت را از یقه لباس رد می کنی و او یک دفعه می گوید: من خروسم! قوقولییییی قوقولووووو، کلی می خندی!

پ.ن: این روزها برای بعضی که شدیدا دارند زیاد می شوند، ملاک خوبی یک مدرسه این است که از دوم و حتی اول دبستان با بچه، کتاب گاج «کار» کنند. این طور که پیش می رود می بینم آن روزی را که ملاک یک زایشگاه خوب این است که موقع مرخص کردن مادر و نوزاد نورسیده، یک سری کتاب کار هم به مادر می دهند تا روی بچه اش «کار» کند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

هم اندیش
29 مرداد 92 12:56
سلام دوس جون
زیارت قبول
با حرفتون موافقم
راسش منم در گیر و دار مادرانه های اطرافم فکر میکردم واجبه با بچه اینا رو کار کرد و ...بعد فکر کردم مادر من که اینا رو یادم نداد پس چطور بخوبی من یاد گرفتم و هیچ مشکلی نداشتم حتی تو مدرسه از هم کلاسیام جلوتر بودم
اگه ممکن در مرد اصالت نداشتن این مساله بیشتر توضیح بدید
ممنون عزیز
خدا حفظت کنه

سلام عزیزم!
ممنون!
سعی می کنم در فرصت مناسب بیشتر بنویسم.

مامان حسین
29 مرداد 92 23:01
خیلی ممنون از اینکه دست گذاشتی روی نقطه حساسیت ان روزهای مامامان پسرا تا چه حد توجه به بچه ها خوبه؟؟تا حدی که لوس نشن که دوباره به قول مادر شوهر رضوان جون......


دوستم! محبت کردن اون هم در قاموس بچه ها با توجه کردن فرق داره. حالا انشاءالله می رسیم به بحث محبت.
من با حرف رضوان موافقم. بچه ها باید بتونن خودشون رو سرگرم کنن در عین حالی که می دونن هر وقت به ما نیاز واقعی داشته باشن، ما هستیم.
سعیده
30 مرداد 92 0:49
آآآآآآخ گفتی زینب!!!!!!!!!!!
ولی وقتی جایی مثه آفرینش میخواد از بچت تست بگیره و بعد میگه خانوم ایشون! مفاهیم دوری و نزدیکی و شکل و رنگ و..... اینا رو بلد نیست!!!! کلن فقط نمیگن یه موجود خنگ و بی شعوره!!!! اونوقت میمونی که آیا مادر ناکافی ای هستی!!!!!! یا نه؟

البته که ما تست ندادیم!!!!


به به! سلام دوست جونم! خوش اومدی!
به نظرم آدم نباید مقهور دک و پز این جور جاها بشه و غریزه و حس مادرانه اش رو به خاطر حرفای بقیه زیر پا بذاره.
من الان دارم الحمدلله نتیجه اش رو روی سید علی می بینم. نه تنها چیزی کم نداره، خیلی هم شرایطش خوبه خدا رو شکر! و این باعث میشه تو روشم مصمم تر باشم.
سارا مامان علیرضا
31 مرداد 92 14:27
سلام
زیارت قبول زائر امام رضا
ان شاله به زودی بشی زائر کربلا
واقعا که مطلب به موقع و مفیدی بود

منم جند وقته با دیدن این مادرایی که از خوندن نوشتن فارسی گرفت هتا انگلیسی
نقاشی تا سفال و .... به بچه هاشون اموزش میدن احساس میکنم نکنه من مادر خوبی نیستم واینقدر برای بچه ام وقت نمیزارم

ولی راستش من ممعتقدم که تا قبل مدرسه زمان بازی و تفریح بچه است بعدها وقت زیادی برای یاد گرفتن داره
راستش وقتی همسرم رو میبینم که تو روستا با پدر مادر بی سواد شده یه مخ کامپیوتر وبرنامه نویسی و کارای فنی با خودم میگم لزومی نداره از الان بچه رو اذیت کنم

خیلی ها از جمله مامانم اینا معتقدن که بچه های الان باهوشن و باید از هوششون استفاده کرد و بهشون اموزش داد وگرنه از همسالاشون تو مدزسه عقب میمونن و...

بازم از این مطالب مفید بزار خواهر که علاوه بر اموزش دلگرمی خوبی هم هست

بابت پستهای خلاصه نویسی اقای عباسی هم خیلی ممنون

راستی چرا تو بحث این سری رضوان جون حضور فعال نداری
جاتون حسابی خالیه با این همه تجربه

خوشحال میشم سوال هام رو شما هم جواب بدی

تو پست قبلی رضوان جون گفتم نمیدونم دیدی یا نه
چندرو زقبل با دوستان تاپیک تربیت مذهبی قرار پارک گذاشته بودیم
برخی دوستان وبلاگ شما رو میخوندن یاد شما هم کردیم
کاش بشه فرصتی پیش بیاد شما رو هم از نردیک ببینم
راستتی فرصت کردی تاپیک تربیت مذهبی سر بزن از نظراتتون استفاده کنیم



سلام دوست عزیزم!
خیلی به یادتون بودم. ممنون از تمام مهربونیات!
انشاءالله به تاپیک تربیت مذهبی هم سر می زنم. راستش کلا خیلی فضای نی نی سایتو دوست ندارم. اما الان دارم تاپیکو از اول می خونم که در جریان موارد بحث شده باشم.
در مورد وبلاگ رضوان هم، این چند روزه سرم شلوغ بوده. خواهرم و دخترش از سفر اومدن و ما هم که کلییییی دلتنگشون بودیم. هیچ فرصتی رو برای با هم بودن از دست نمی دیم.
سارا مامان علیرضا
1 شهریور 92 15:13
به به سفرشون به خیر وسلامتی
چشم و دلت روشن خواهر
پس حسابی استفاده کن از این لحظات ناب

ممنون که پیش اقا برای ما هم دعا کردی


ممنون دوست گلم!
مادر منتظر
2 شهریور 92 12:31
سلام به مامانی گل و پسر اش
مادر بودن سخته و خوب مادری کردن نیاز به دانش زیادی داره و از همه مهمتر تلاش و وقت گذاشتن
امیدوارم همه ما بتونیم فرزندانی صالح و با تربیت دینی تحویل جامعه بدیم
منتظر حضورتان و نظرتان در وبلاگمون هستم . خوشحال میشم



سلام مامان عزیز!
انشاءالله بهتون سر می زنم.
نیلوووووووو
2 شهریور 92 17:12
سلام عزیزم، ببخش خیلی دیر بهت سر میزنم یه امتحان مهم دارم دعا کن خوب پشت سر بذارمش! رسیدن خواهرت بخیر باشه. پسرای عشقم رو ببوس خودتم ببوس، خواهرت و دخترش سارای نازنازی رو هم ببوس


سلام گلی! انشاءالله امتحانتو بیست بیست بشی!
ممنون!