سید محمدحسین سید محمدحسین ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 26 روز سن داره

هدیه ی مهربان ترین

من هم امضا می کنم.

1393/1/31 0:18
نویسنده : مامان پسرها
3,476 بازدید
اشتراک گذاری

من هم نامه حاج آقا ماندگاری را خطاب به ریاست صدا و سیما امضا می کنم.

 

 

در برنامه ي 27 فروردين سمت خدا بعد از پخش فايل صوتي بخشي از بيانات مقام معظم رهبري در دیدار با مدیران ارشد رسانه ملی در یازدهم آذرماه 1383 (يعني حدود ده سال پيش) با توجه به رعايت نشدن اين نكات، و همچنين پيرو مباحث مطرح شده در برنامه 14 اسفند سمت خدا، حاج اقا ماندگاري نامه اي كه خطاب به رياست صدا و سيما نوشته بودند را قرائت كردند كه اين وبلاگبا انتشار متن بيانات حضرت آقا و همچنين متن نامه ي حاج آقا ماندگاري حمايت و موافقت خود را اعلام و  ضمن امضاي اين نامه از دوستان موافق با اين مساله دعوت مي كند به امضا كنندگان اين نامه بپيوندند.

نكته: براي ثبت امضا كافي ست در قسمت نظرات وبلاگ صدا و سيماي متعالي يعني اينجا نظرتان را بنويسيد و اعلام بفرماييد كه اين نامه را امضا مي كنيد

 

متن بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران ارشد رسانه ملی در یازدهم آذرماه 1383

«از جمله‌ى سرگرمى‌ها، مسابقات است. مسابقات، خوب است؛ منتها بايد مراقب بدآموزى‌هاى قولى و عملى در آنها بود. گاهى در زبان، گاهى اصلاً در كيفيت رفتار، گاهى هم در خنده‌هاى بيخودى، سبكى ديده مى‌شود؛ و البته گاهى اوقات هم اين چيزها نيست.

يكى از مسابقه‌ها، مسابقه‌ى تلفنى است. شخصى تماس مى‌گيرد و به‌خاطر هيچى، به او جايزه مى‌دهند! يك روز من ديدم در يك برنامه‌ى تلويزيونى پنج ميليون تومان به يك نفر جايزه دادند؛ براى اين‌كه به چند سؤال جواب داد! اين سرگرمىِ خيلى جالبى نيست. پنج ميليون تومان، تقريباً حقوق دو سه سال يك كارمند متوسط است. ممكن است بگويند اين‌كار ترويج علم است. ترويج علم را از يك راهِ بهتر بكنيد؛ اين راه ضرر دارد. عده‌يى كه اين‌گونه مسابقات را نگاه مى‌كنند، بى‌منطقى به ذهن‌شان مى‌آيد و از اين بى‌منطقى سوءاستفاده مى‌كنند. اين كار منطقى ندارد كه مثلاً بنده بدانم انجيل عربى است يا يونانى است يا لاتينى است؛ بعد بگويند حالا كه شما دانستيد، اين پانصدهزار تومان يا فلان مبلغ مال شما! اين كار معنى ندارد. بنابراين، مقوله‌ى سرگرمى و تفريح، لزومش يك مسأله است؛ با برنامه‌ريزى بودن آن يك مسأله است؛ بامحتوا بودنش يك مسأله است؛ پرهيز از جهات منفى هم در آن يك مسأله است.»

«بشدت توجه كنيد كه چهره‌پردازى‌هاى منفى و ناصالح در صدا و سيما انجام نگيرد. من گاهى ديده‌ام انسانهايى كه هيچ ارزش علمى و هنرى ندارند، در صدا و سيما با پول مردم چهره‌پردازى مى‌شوند؛ چرا؟ البته من نمى‌خواهم خيلى مطلب را باز كنم؛ اما مى‌بينم كسى‌كه در رشته‌ى خودش اين‌قدر ارزشمند نيست و انسان متوسطى است، او را مى‌آورند و يكى دو ساعت از وقت تلويزيون را به زندگى او، به خانواده‌ى او و به گذشته‌ى سرتاپا كم‌ارزش او مصروف مى‌كنند؛ چرا؟ به‌نظر من علاوه بر اين‌كه اين «چرا» وجود دارد، «منفى» هم هست. اين كار، الگوسازى است؛ ما چه كسى را مى‌خواهيم الگوى جوانها قرار دهيم؟ اين‌طور آدمهايى را؟!»

 

متن نامه حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری خطاب به ریاست محترم سازمان صدا و سیما

 

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی

جناب آقای مهندس ضرغامی

سلام علیکم

 

با احترام و در جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری در شروع سال جدید در حرم مطهر رضوی که عموم دلسوزان عرصه فرهنگ کشور را موظف به نقد منصفانه نسبت به دستگاههای فرهنگی کشور نمودند ، مواردی را که در برنامه چهاردهم اسفند سال گذشته به صورت شفاهی  از حضرتعالی و سایر مدیران دلسوز و متدین رسانه ملی درخواست کرده بودم و به لطف الهی درخواست این حقیر مورد حمایت جمع کثیری از مردم متدین ، دلسوز و انقلابی کشور و عموم بینندگان برنامه سمت خدا واقع گردید به صورت مکتوب و طی این نامه مجددا به حضورتان عرض می نمایم و امیدوارم که همه ما در مسیر تبدیل رسانه ملی جمهوری اسلامی به دانشگاه مورد نظر امام راحل ( قدس سره ) گام موثری برداریم :

1 – پخش مسابقاتی که در آنها جوایز چند میلیونی و غیر معمول به شرکت کنندگان داده میشود مخالف نظر صریح مقام معظم رهبری در دیدار یازدهم آذر ماه 1383 با مدیران رسانه ملی میباشد که در آن جلسه که حضرتعالی نیز حضور داشتید معظم له از برگزاری این مسابقات و اختصاص جوایز کلان با هر دلیل و توجیهی نظیر ترویج علم اظهار نارضایتی کرده اند  ، بر همین اساس ضروریست این گونه مسابقات که برخی از آنها جز دامن زدن به پدیده زشت مصرف گرایی ثمره عملی دیگری ندارد به سرعت از آنتن سیمای جمهوری اسلامی کنار گذاشته  شود و انشاالله رسانه ملی به الگویی برای حذف این گونه تبلیغات ناصحیح از بقیه شرکتها نظیر بانکها و تلفنهای همراه نیز بدل گردد و در این مسیر مسابقات تلفنی نوینی که اخیرا در شبکه های مختلف مرسوم گردیده و درآمدهای آنها نیزمحل تامل است  مورد بازنگری جدی و دقیق قرار گیرد.

2 – پخش آگهیهای تجاری ، قبل ، بعد و حین برنامه های کودک طبق نص صریح بند 2570 سیاست های تولید ، تامین و پخش سازمان صدا و سیما  ، مصوب سال 1383ممنوع میباشد ، لذا از آنجا که عمل به قانون در نظام جمهوری اسلامی ، مصداق واقعی اقامه معروف میباشد ، حذف این آگهیها نیز خواسته قانونی و اخلاقی عموم خانواده ها از حضرتعالی میباشد که یقینا به سلامت روانی و عاطفی خانواده ها و کودکان دلبندشان کمک شایانی خواهد کرد.

بدیهیست با توجه به اهمیت موضوعات فوق الذکر ، دستور عاجل حضرتعالی برای اجرای این درخواستها ، نشان دهنده جایگاه و اهمیت مقوله فرهنگ در مناسبات امروز جامعه اسلامیمان خواهد بود . ضمنا همانطور که در برنامه چهاردهم اسفند و در برنامه های بعدی متذکر شده ایم ، اختصاص یکی از برنامه های مناظره در شبکه یک به موضوع آگهیهای بازرگانی و خصوصا اگهیهای برنامه های کودک خواسته جدیی است که با توجه به گذشت  زمان طولانی از این درخواست ، امیدواریم با دستور حضرتعالی این درخواست مردمی تحقق یابد و در سالی که به نام فرهنگ مزین است ، یکی از معضلات فرهنگی کشور در این برنامه با حضور کارشناسان و صاحب نظران بررسی گردد .

با تشکر

محمد مهدی ماندگاری

کارشناس دینی رسانه

25 فروردین 1393

 فايل متني برنامه سمت خدا مورخ 25 فروردين 1393

 فايل صوتي برنامه سمت خدا مورخ 25 فروردين 1393

 

لطفا دوستاني كه با مفاد اين نامه موافقند حمايت خودشان را در وبلاگ صدا و سيماي متعالي اعلام كنند براي امضا كافي ست در قسمت نظرات وبلاگ صدا و سيماي متعالي يعني اينجا نظرتان را بنويسيد و اعلام بفرماييد كه اين نامه را امضا مي كنيد

اگر فكر مي كنيد بهتر است علاوه بر  مطالب فوق، لازم است نكات ديگري نيز به رياست صدا و سيما گفته شود با حفظ ادب اسلامي آن موارد را نيز بنويسيد

تذكر مهم: لطفا نظر خود را به صورت خصوصي ثبت نكنيد( موقع نظر گذاشتن گزينه ي خصوصي را انتخاب نكنيد) اين كار باعث ميشه نظر و امضاي شما را فقط مسئول اين صفحه ببيند و در حقيقت امضاي شما ثبت نمي شود. حيف است بعضي نظرات واقعا عالي و حاوي نكات مهمي است اما چون خصوصي ارسال شده اند قابل رويت نيستند.

 

دوستان وبلاگ نويس با انتشار اين متن مي توانند افراد بيشتري را از اين نامه مطلع كنند. فراموش نكنيد عنوان پست خود را همين عنوان قرار دهيد: من هم نامه ي حاج آقا ماندگاري ، خطاب به رياست صدا و سيما را امضا مي كنم

 

ضمنا براي ارتباط مستقيم:

شماره پیامک سازمان صدا و سیما : ۳۰۰۰۰۱۶۲.

تلفن تماس در تهران : ۱۶۲ در شهرستان ها :۰۲۱۲۷۸۱

پسندها (1)

نظرات (3)

نیلوووووووو
30 فروردین 93 23:47
سلام، تبارک الله از این فتنه ها که در سر ما است!!!!!
مامان پسرها
پاسخ
سلام عزیز!
نیلوووووووو
31 فروردین 93 12:57
سلام گلم، اون شکلکهای مغموم برای چیه؟! نکنه فکر کردی جمله ای که نوشتم راست راستکیه! نه بابا داشتم از زبان دشمنانمون میگفتم که هر چی ما میگیم اونا با این تعابیر ازش یاد میکنن، مطلب طنز بود خواهر جان
مامان پسرها
پاسخ
سلام نازنین! من بعضی وقتا کلا طنز نگیر می شم!!!
محب الحسيني
1 اردیبهشت 93 11:54
سلام منم امضا كردم چند تا تاپيك هم گذاشته م خوشحال ميشم نظرتونو بدونم
مامان پسرها
پاسخ
سلام! قبول باشه. سر می زنم ان شاءالله!